Jak přežít odchod od létání .

Odchod od letecké služby .

Nastavte  si  prosím  obraz na celou stránku  po  stisknutí :  Ctrl  +

800px-tc-jje-pek_-20190817164004-mm.jpg30124188_10211639339636025_489212035033202688_n.jpg

Civilní dopravní letoun Airbus 330

Je půlnoc a poslouchám na RadiuŽurnálu , zajímavé vyprávění pilota , kpt. Airbusu 330 , Stanislava Vojtíška , který letos na jaře po velkém rozhodnutí ukončin svoji profesi pilota u letecké společnosti ,,Turkish Airlines,, a vrátil se do Prahy k rodině. Zde kdysi s létáním  začínal a nyní i skončil . Ano je rok 2020 a Covid-19 řádí v plné míře. Standa jako mnoho odcházejících pilotů si musí najít novou práci. ,,Říká, už když jsem létal , jsem vždy myslel na zadní kolečka. Dělal jsem zároveň novinařinu a nyní pracuje jako makléř a lektor. Práce mě docela  baví a  těším se z ní ,, dodává ,, .

Moje verse :

Jeho vyprávění mě velmi zajímá. V každém bývalém pilotovi zůstávají některé vlastnosti, které se dají dobře využít i  v další etapě života i když je člověku 50 let a u létání byl více než 20 let. To se právě dobře hodí nyní, kdy svět zasáhla Pandemie a pilotů je najednou nadbytek. Přestává se všeobecně  létat. Ano, dá se přežít třeba u aero-taxi či  jako instruktor u letecké školy nebo i autoškoly. Chce to jen chtít. Ty vlastnosti pilotů jsou : Zodpovědnost, rozhodnost, péče o své zdraví, přesnost, rychlost rozhodování, dobrá komunikace, sportovní duch , rychle se učit novým věcem a podobně. Tyto vlastnosti se dají výborně uplatnit v hledání nového zaměstnání a zájemci o novou pracovní sílu  na ně také kladně reagují při přijetí.

Vojenský dopravní letoun IL-14                                                Austin Allegro   UK

Uvědomuji si , že se Standou Vojtíškem mám mnoho společného. Oba jsme odešli od dopravního letectva. On od Aibusu 330 , já od IL-14. I já jsem se musel ze dne na den rozhodnout  jest-li skončit s létáním nebo pokračovat daleko od domova, jako on v Turecku. A opravdu jsem tenkrát odešel ze dne na den.

Byl pátek a dostal jsem ráno zprávu , že jsem volný a mám malý částečný důchod  asi 2,5 tis kč. Rychle jsem odevzdal letecké  náležitosti,  koupil pár flašek rumu , rozloučil jsem se s velitelem a kamarády a požadal Generála  Bolchu, aby mě vzal letounem domů do Hradce Králové  , kde jsme oba bydleli. Povedlo se a za hodinu jsem byl ,,civil,, a těšil  se na funkci vedoucího  dopravy , kterou jsem měl zamluvenou. Do práce pár minut a měl jsem otevřenou  bránu mým  koníčkům.  Hlavně sportu a automobilům. Dostal jsem dárek od manželky, windsurfing prkno s plachtou a koupil jsem si kanoi se závěsným motorem i krásný auťák Austin Allegro, pak i novější auta.Dobře  jsem vše využíval.

Tak končil  pilotský život a začínal  život neméně zajímavý . Zkusenosti jsem perfektně využil. Dostal jsem také hezký dárek , letecký vyřazený padák od kamaráda vedoucího,, Padačkárny v Mošnově,,.  Mám ho dodnes a dobře slouží.

Vzpomínám jak jsem skoro 10 let dojížděl do práce mnoho km,  do Čáslavi, Pardubic, Mošnova a tím i domů zpět k rodině do Hradce Králové. Bylo to drastické dojíždění , ale měl jsem v záloze praxi v novinařině u vojenských novin , což jsem dělal při letecké službě a používám i nyní pro Aeroweb, Studentpoint či pro svůj web.  Je to velmi hezká a zajímavá činnost.

Plně jsem využíval výše vyjmenované vlastnosti pilota , jak se Standa  zmínil . Jistě, měl jsem několik výhod. Za prvé v tu dobu neřádil Covid 19 a jelikož jsem odlétal mnoho let jako vojenský pilot a tím odpracoval nutných 20 let v první kategorii , měl jsem nárok na malý 2,5 tisícový peněžní příspěvek,což byly tenkráte docela šikovné peníze a také v 55 letech zajištěn odchod do důchodu. Dále jsem si zakoupil rodinný domek a zahradu,což se tenkráte dalo sehnat při troše štěstí a píli za nepřehnané peníze. Zajímali mě tyto hlavní  věci : Auta i jiná technika, Angličtina, počítače, cestování, které tenkráte  se ze začátku  omezovalo jen na soc. státy, focení a filmování. Stal jsem se i v Hradci Králové také  vedoucím filmového klubu pro  8mm film. A tak se moje zájmy nasměřovaly i tímto směrem.

Do prvního zaměstnání jsem nastoupil u ZZ06 poté i u PVT HK, jako vedoucí dopravy. ZZO6 byl polovojenský podnik. Jezdil jsem, řídil dopravu a malé velení mě potíže nedělalo, jelikož jsem velel i na vojně. Později,když jsem se trochu rozkoukal jsem si založil svoji firmu pro prodej automobilů Auto.Shop Kurz a také pracoval  v Auto prodeji Standy Matějovského . Jak šly roky zajímal mě i obchod . Udělal jsem konkurs na obchodní oddělení ZVU HK, prodej  pivovarů do Afriky, pak v ČKD HK na obch. oddělení- prodej dieselových souprav do Itálie . Nějaký čas jsem pracoval i pro  fitmu TEO-výstavba benzinových stanic . Šly roky a dostal jsem nabídku stát se vedoucím obchodního oddělení u americké firmy TECHNISTONE  USA a tím jsem završil práci v zahraničním obchodě. Zdokonalil jsem se v angličtině a mohl se zaměřit  na cestování.

Nejdříve soukromě v programu INTERVAC - výměna rodin po celém světě, pak jako delegát cestovních kanceláří  Exim Tours, Campana,TBS, a dalších. Začal jsem pracovat nejdříve ve Francii pro CK Skalla, pak ve Španělsku-pro pražskou TBS.s.r.o., Řecku, Egyptě,Chorvatsku- Campana a /Morski Rak-Slovenská CK/ . Bylo to období , které mě přineslo mnoho pěkného a nemohl jsem se toho nabažit.Vydělával jsem peníze a prožíval cestování a práci průvodce . Cestování bylo  zadarmo , mnoho jsem se naučil a procestoval.

Tím bych uzavřel povídání o tom jak přejít z jedné profese do profere další,i když to není létání.Dá se to aplikovat i na dnešní poměry.  Níže  bych vám rád ukázal dva druhy nádherného zaměstnání. Jiří Kurz

Program  Intervac , Exchange family-výměna rodina práce jako Delegát pro CK.

Ahoj  jsem  Nikola, ráda  cestuji  .                            Manželka  Hana

1.Výměna rodin - Intervac je velmi zajímavá  činnost .

Je to mezinárodní program pro cestování.  Zkuste si to.

oahu.jpg     Hawai- Oahu

S Intervacem mám  mnoho let tu nejlepší zkušenost a navázal jsem  nádherná  přátelství u rodin Gretac-Švýcarsko, Otinkovi - Holandsko, Belgie , Billanovi z Francie  a  s dalšími i v USA.  Jiří Kurz

Švýcarsko- Siere Já /v čepici/a napravo manželka Hana  Belgie - Lochristi -vpravo Jirka syn a Hana manželka

Co je to Intervac ? Je to program pro cestování zadarmo.Můžete jet kamkoliv na světě: Jedete do světa a přátelé z Intervacu přijedou k Vám. Peníze se nepoužívají. Intervac je club.

Jedná se o program  cestování zadarmo  způsobem  výměny  bytů, domků, chat  nebo jen  pobytovou výměnou dětí.Do programu se vstupuje registrací a zaplacením malého poplatku.Program existuje po celém světě a získal popularitu po II. svět. válce. 2 rodiny z Německa  a Švýcarska se dohodly, že je  lepší pobývat v soukromí než v hotelu  a  to bezplatně.Já půjčím dům tobě a ty mě. Poznáme se po všech stránkách. Tento program využívám 35 let a rád bych Vám představil  několik zemí a rodin, jak jsme u nich pobývali.

V současné době se používá místo katalogu-internet : Zde najdete věškeré info a adresy s fotografiemi. Pan Macháček-Praha je vedoucí,, Intervacu,,pro ČR.

Dole Hawai-Honolulu,Rakousko-Baden,Egypt-Kahira, USA-Boston,Rakousko opět.

Hawai

Hana a Jirka v Rakousku- Lázně Baden   Já Kahira - delegát CK Campana

USA- New England - Glocester     syn Jirka                         Hana -  Rakousko,  manželka

Colorado Springs-letecká škola    USA  Colorado                  Rakousko-Baden  Lázně

Turecko-Alanye

Intervac má více způsobů cestování, ale já využívám nejvíce  ,,HOSPITALITY,, což značí POHOSTINNOST.  Tedy nepředávám si někde  klíče od domů přátelům třeba z Holandska a  nepřebírám klíče a pokyny od nich jak zacházet s příslušenstvím ,ale jeden rok přijedou oni k nám a příště jedeme my k nim.

Výhoda je v tom, že  po  dobu Vašeho  pobytu, oni  jsou též Vašimi  průvodci na výletech nebo  jen v okolí. U Billanových ve Francii jsme byli v jejich domě sami a průvodce nám dělala jejich přítelkyně Marie. U domu byla zahrada, ve sklepě sklad vína, v garáži 2 kola, vše k disposici.Oni v tu dobu byli v Africe.  Dodnes  jsou   všichni našimi přáteli a navštívili jsme  se už vícekrát.  Služby, které mě přátelé nabídli, vždy rád vracím. Zkuste to také. Jirí Kurz

Výměna rodin . Je to cestování zadarmo.

Lázně  Baden u Vídně - u pí H.         Baden-vzadu termální koupaliště

Dole- Já delegát v Chorvatsku

U Chorvatů :  Zelená Laguna          Termální koupaliště  vzadu , manželka  Hana  , vlevo naše auto u domu pí H.

Naše  cesta v červnu 2009 a září vede  do Rakouska,kde pobývá paní H. v  krásném lázeňském městě Baden nedaleko Vídně.Paní Ejč bydlí v Las Vegas, ale na pár měsíců se každý rok přemístí do lázní Baden. Její dům patřil kdysi císařské rodině.  Jsme  ubytováni přímo vedle hotelu, kde bydlel fotbalový italský tým. Právě se v Rakousku konalo mistrovství Evropy  Euro 2008, tak se můžete se mnou podívat jak bydleli fotbalisti v hotelu Schloss. Paní H nás vzala na výlet do Soproně  v Maďarsku a také jsme se podívali do  nádherného města Rustu u jezera Neusieder See, do Alp na Puchberk a na Semmering i  do Vídně.

USA - Las Vegas - Na stripu  ,  nahoře vlevo  USA Glocester- ,,Nová Anglie,,

Egypt - Sharm... USA  Boston  -   Glocester s Debie  Benson - Denver     Dole:   Baden, Santorini,USA Las Vegas

2. Cestování  by  ,,Delegace pro cestovní kanceláře,,.

Nakonec nejzajímavější  činnost : Byl jsem  pracovník  Cestovních kanceláří  jako delegát u CK TBS Praha, Eximtours Praha,Skalla HK, Campana  a dalších CK ve Francii, Řecku, Egyptě, Chorvatsku a Španělsku . Současně jsem dělal průvodce . /Guide tour/

Večerní výlet lodí z Tribunj do Šibeniku. Loď byla naše,sud vína na palubě. vezu klienty na Krétě z Agia Maria do Elafonisy.

Cestování při této činnosti  ,,Delegát cestovní kanceláře,, je výhodné. Hodně se naučíte a poznáte a vyděláte i peníze.

Španělsko- práce jako guide tours- pro  CK  TBS Praha, CK-Campana s.r.o. Práce jako delegát v Chorvatsku

Dole : Černá Hora,Francie,Egypt,/Sharm,/USA-Las Vegas,Rakousko /Baden/

,Kréta,Santorini-Řecko

cerna-hora-030.jpg  hwscan00m522.jpg

Dole v    USA  Las Vegas Strip

rakousko-029.jpg s3600217.jpg

Baden- Rakousko                                                                        Santorini- Řecko

Můj typ pro cestování ,,Úplně na vlastní triko ,,: Lítejte  by  WWW.SKYSCANNER.CZ