Odchod od létání a cestování s rodinou.
Odchod od letecké služby .
Nastavte si prosím obraz na celou stránku po stisknutí : Ctrl +
Jsem doma - huráááááá........
Doma s rodinou.
Opel Corsa a Š-1000 MB
Opel Zafira 1.8 a manželka .
Je půlnoc a poslouchám na Radiu Žurnálu , zajímavé vyprávění pilota , kpt. Airbusu 330 , Stanislava Vojtíška , který letos na jaře po velkém rozhodnutí ukončil svoji profesi pilota u letecké společnosti ,,Turkish Airlines,, a vrátil se do Prahy k rodině. Zde kdysi s létáním začínal a nyní i skončil . Ano je rok 2020 a Covid-19 řádí v plné míře. Standa jako mnoho odcházejících pilotů si musí najít novou práci. ,,Říká, už když jsem létal , jsem vždy myslel na zadní kolečka. Dělal jsem zároveň novinařinu a nyní pracuje jako makléř a lektor. Práce mě docela baví a těším se z ní ,, dodává ,, .
Moje verse :
Jeho vyprávění mě velmi zajímá. V každém bývalém pilotovi zůstávají některé vlastnosti, které se dají dobře využít i v další etapě života i když je člověku 50 let a u létání byl více než 20 let. To se právě dobře hodí nyní, kdy svět zasáhla Pandemie a pilotů je najednou nadbytek. Přestává se všeobecně létat. Ano, dá se přežít třeba u aero-taxi či jako instruktor u letecké školy nebo i autoškoly. Chce to jen chtít.
Ty vlastnosti pilotů jsou : Zodpovědnost, rozhodnost, péče o své zdraví, přesnost, rychlost rozhodování, dobrá komunikace, sportovní duch , rychle se učit novým věcem a podobně. Tyto vlastnosti se dají výborně uplatnit v hledání nového zaměstnání a zájemci o novou pracovní sílu na ně také kladně reagují při přijetí.
Na vojně V civilu na Krétě
Vojenský dopravní letoun L-14
Uvědomuji si , že se Standou Vojtíškem mám mnoho společného. Oba jsme odešli od dopravního letectva. On od Aibusu 330 , já od IL-14. I já jsem se musel ze dne na den rozhodnout jest-li skončit s létáním nebo pokračovat daleko od domova, jako on v Turecku. A opravdu jsem tenkrát odešel ze dne na den. V tu dobu jsem létal na letišti v Ostrava-Mošnově u 1. Dopravně výsadkového pluku. Létání na AN- 2 a IL-14 bylo výborné. Jen ta dálka domů byla hrozná. 350 km do práce. Vydržel jsem to 7 let a to stačilo.
Byl pátek a dostal jsem ráno zprávu , že jsem volný u armády a mám malý částečný důchod asi 2,5 tis kč. Rychle jsem odevzdal letecké náležitosti, koupil pár flašek rumu , rozloučil jsem se s velitelem a kamarády a požadal Generála Bolchu, aby mě vzal letounem domů do Hradce Králové , kde jsme oba bydleli. Povedlo se a za hodinu jsem byl ,,civil,, a těšil se na funkci vedoucího dopravy u ZZ 06 ,kterou jsem měl zamluvenou. Do práce pár minut a měl jsem otevřenou bránu k mým koníčkům. Hlavně sportu a automobilům. Dostal jsem dárek od manželky, windsurfing prkno s plachtou a koupil jsem si kanoi se závěsným motorem i krásný auťák Austin Allegro, pak i novější auta. Dobře jsem vše využíval.
Tak skončil můj pilotský život a začínal život neméně zajímavý .
Zkušenosti jsem perfektně využil. Dostal jsem také hezký dárek , letecký vyřazený padák od kamaráda vedoucího,, Padačkárny v Mošnově,,. Mám ho dodnes a dobře slouží.
Vzpomínám jak jsem skoro 10 let dojížděl do práce mnoho km, do Čáslavi, Pardubic, Mošnova a tím i pak odtud domů zpět k rodině do Hradce Králové. Bylo to drastické dojíždění , ale měl jsem v záloze praxi v novinařině u vojenských novin , což jsem dělal při letecké službě a používám i nyní pro Aeroweb.cz, Studentpoint.cz , či pro tento svůj web. Je to velmi hezká a zajímavá činnost.
Plně jsem využíval výše vyjmenované vlastnosti pilota , jak se Standa zmínil . Jistěže, měl jsem několik výhod. Za prvé v tu dobu neřádil Covid 19 a jelikož jsem odlétal mnoho let jako vojenský pilot a tím odpracoval nutných 20 let v první kategorii , měl jsem nárok na malý 2,5 tisícový peněžní příspěvek, což byly tenkráte docela šikovné peníze a také v 55 letech zajištěn odchod do důchodu. Dále jsem si zakoupil rodinný domek a zahradu, což se tenkráte dalo sehnat při troše štěstí a píle za nepřehnané peníze.
Zajímali mě tyto hlavní věci : Auta i jiná technika, Angličtina, počítače, cestování, dále focení a filmování. Stal jsem se i v Hradci Králové také Vedoucím filmového klubu pro 8mm film. A tak se moje zájmy nasměřovaly i tímto směrem.
Auta , cestování : ,,Výměna rodin ,, Exchange family,, a práce delegáta , letadla ,sport .
Rekreace v Beskydech Jirka syn na Havai - Honolulu
Jako delegát v Egyptě a v Chorvatsku
Do prvního zaměstnání jsem nastoupil u polovojenského podniku ZZ06 Hradec Králové, pár minut od mého bydliště jako ,, vedoucí dopravy ,, a poté i do PVT HK, Podnik výpočetní techniky, také jako Vedoucí dopravy. ZZO6 byl polovojenský podnik. Jezdil jsem, řídil dopravu a malé velení 9 ti podřízeným , mě potíže nedělalo, jelikož jsem velel i na vojně. Později, když jsem se trochu rozkoukal jsem si založil :
Svoji firmu pro prodej automobilů Auto Shop Kurz a také pracoval ve firmě ,, Auto prodej ,, Standy Matějovského-Jaroměř . Jak šly roky zajímal mě i Zahraniční obchod . Udělal jsem konkurs na obchodní oddělení ZVU HK, /Závody vítězného února /prodej pivovarů do Afriky, pak v ČKD HK /Českomoravská Kolbek Daněk / na obch. oddělení - prodej dieselových souprav do Itálie . Nějaký čas jsem pracoval i pro fitmu TEO-výstavba benzinových stanic . Šly roky a dostal jsem nabídku stát se Vedoucím obchodního oddělení u americké firmy TECHNISTONE USA a tím jsem završil práci v zahraničním obchodě. Zdokonalil jsem se v angličtině a mohl se zaměřit na cestování.
Cestování sám i s rodinou .
Nejdříve soukromě v programu INTERVAC - Exchange family- výměna rodin po celém světě.
Rakousko:
Naše cesta v červnu 2009 a září vede opět do Rakouska,kde pobývá paní H. v krásném lázeňském městě Baden nedaleko Vídně. Jsme ubytováni přímo vedle hotelu, kde bydlel fotbalový italský tým. Právě se v Rakousku konalo mistrovství Evropy Euro 2008, tak se můžete se mnou podívat jak bydleli fotbalisti v hotelu Schloss. Paní H nás vzala na výlet do Soproně v Maďarsku a také jsme se podívali do nádherného města Rustu u jezera Neusieder See, do Alp na Puchberk a na Semmering i do Vídně.
Rakousko u pí Ejč
Rakousko - Baden :
Pak jsem pracoval jako delegát cestovních kanceláří Exim Tours, Campana, TBS-Praha a dalších. Začal jsem pracovat nejdříve ve Francii pro hradeckou CK Skalla, pak ve Španělsku - pro pražskou TBS.s.r.o., v Řecku a Egyptě pro EximTours, Chorvatsku pro CK Campana a pro slovenskou CK /Morski Rak/ . Každý rok pro jinou CK. Bylo to období , které mě přineslo mnoho pěkného a nemohl jsem se toho nabažit. Vydělával jsem peníze a prožíval cestování a práci Delegáta i průvodce . Cestování bylo zadarmo , mnoho jsem se naučil a procestoval.
Francie - Monaco
Tím bych uzavřel povídání o tom jak přejít z jedné profese do profese druhé i když to není létání. Dá se to aplikovat i na dnešní poměry.
CESTOVÁNÍ SÁM I S RODINOU uvádím v samostatné kapitole : ,,Cestování zadarmo,,.
Díky za prohlídku. Jiří Kurz a Hana Kurzová