Jdi na obsah Jdi na menu

Odchod od létání a cestování s rodinou.

       

                        Odchod od letecké služby .

       Nastavte  si  prosím  obraz na celou stránku  po  stisknutí :  Ctrl  +

Jsem doma - huráááááá........

  img.obrazky.czuuuu.jpghwscan00096e.jpg

                                                                                 

        Doma s rodinou. 

 

20150625_094802.jpghwscan00185a.jpg
 

 

Je půlnoc a poslouchám na Radiu Žurnálu , zajímavé vyprávění pilota , kpt. Airbusu 330 , Stanislava Vojtíška , který letos na jaře po velkém rozhodnutí ukončil svoji profesi pilota u letecké společnosti ,,Turkish Airlines,, a vrátil se do Prahy k rodině. Zde kdysi s létáním  začínal a nyní i skončil . Ano je rok 2020 a Covid-19 řádí v plné míře. Standa jako mnoho odcházejících pilotů si musí najít novou práci. ,,Říká, už když jsem létal , jsem vždy myslel na zadní kolečka. Dělal jsem zároveň novinařinu a nyní pracuje jako makléř a lektor. Práce mě docela  baví a  těším se z ní ,, dodává ,, .

Moje verse :  

Jeho vyprávění mě velmi zajímá. V každém bývalém pilotovi zůstávají některé vlastnosti, které se dají dobře využít i  v další etapě života i když je člověku 50 let a u létání byl více než 20 let. To se právě dobře hodí nyní, kdy svět zasáhla Pandemie a pilotů je najednou nadbytek. Přestává se všeobecně  létat. Ano, dá se přežít třeba u aero-taxi či  jako instruktor u letecké školy nebo i autoškoly. Chce to jen chtít.

Ty vlastnosti pilotů jsou : Zodpovědnost, rozhodnost, péče o své zdraví, přesnost, rychlost rozhodování, dobrá komunikace, sportovní duch , rychle se učit novým věcem a podobně. Tyto vlastnosti se dají výborně uplatnit v hledání nového zaměstnání a zájemci o novou pracovní sílu  na ně také kladně reagují při přijetí.

Na vojně                                                                                                     V civilu na Krétě

8.jpgs3600354.jpg

             

 

 

 

          

 

 

 

 

Vojenský dopravní letoun  L-14                                        

 

Uvědomuji si , že se Standou Vojtíškem mám mnoho společného. Oba jsme odešli od dopravního letectva. On od Aibusu 330 , já od IL-14. I já jsem se musel ze dne na den rozhodnout  jest-li skončit s létáním nebo pokračovat daleko od domova, jako on v Turecku. A opravdu jsem tenkrát odešel ze dne na den.  V tu dobu jsem létal na letišti v  Ostrava-Mošnově  u  1. Dopravně výsadkového pluku. Létání na AN- 2 a IL-14 bylo výborné.  Jen ta dálka domů byla hrozná. 350 km do práce. Vydržel jsem to 7 let a to stačilo.

 

Byl pátek a dostal jsem ráno zprávu , že jsem volný u armády a mám malý částečný důchod  asi 2,5 tis kč. Rychle jsem odevzdal letecké  náležitosti,  koupil pár flašek rumu , rozloučil jsem se s velitelem a kamarády a požadal Generála  Bolchu, aby mě vzal letounem domů do Hradce Králové , kde jsme oba bydleli. Povedlo se a za hodinu jsem byl ,,civil,, a těšil  se na funkci vedoucího  dopravy u ZZ 06 ,kterou jsem měl zamluvenou. Do práce pár minut a měl jsem otevřenou  bránu k mým  koníčkům.  Hlavně sportu a automobilům. Dostal jsem dárek od manželky, windsurfing prkno s plachtou a koupil jsem si kanoi se závěsným motorem i krásný auťák Austin Allegro, pak i novější auta. Dobře  jsem vše využíval. 

 

hradec-podzim-044.jpg7.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tak skončil  můj  pilotský život a začínal  život neméně zajímavý .

Zkušenosti jsem perfektně využil. Dostal jsem také hezký dárek , letecký vyřazený padák od kamaráda vedoucího,, Padačkárny v Mošnově,,.  Mám ho dodnes a dobře slouží. 

 

Vzpomínám jak jsem skoro 10 let dojížděl do práce mnoho km,  do Čáslavi, Pardubic, Mošnova a tím i pak odtud domů zpět k rodině do Hradce Králové. Bylo to drastické dojíždění , ale měl jsem v záloze praxi v novinařině u vojenských novin , což jsem dělal při letecké službě a používám i nyní pro Aeroweb.cz, Studentpoint.cz , či pro tento svůj web.  Je to velmi hezká a zajímavá činnost.

Plně jsem využíval výše vyjmenované vlastnosti pilota , jak se Standa  zmínil . Jistěže, měl jsem několik výhod. Za prvé v tu dobu neřádil Covid 19 a jelikož jsem odlétal mnoho let jako vojenský pilot a tím odpracoval nutných 20 let v první kategorii , měl jsem nárok na malý 2,5 tisícový peněžní příspěvek, což byly tenkráte docela šikovné peníze a také v 55 letech zajištěn odchod do důchodu. Dále jsem si zakoupil rodinný domek a zahradu, což se tenkráte dalo sehnat při troše štěstí a píle za nepřehnané peníze.

Zajímali mě tyto hlavní  věci : Auta i jiná technika, Angličtina, počítače, cestování, dále  focení a filmování. Stal jsem se i v Hradci Králové také  Vedoucím filmového klubu pro  8mm film. A tak se moje zájmy nasměřovaly i tímto směrem.

 

Auta ,  cestování :  Výměna  rodin a práce delegáta , letadla ,sport .

20150427_105705.jpgs6302002.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Rekreace v Beskydech                                                        Jirka syn na Havai - Honolulu

beskydy-2010-jaro-021.jpgcs_005.jpg

 

 

 

 

 

 

hwscan00043aa.jpghwscan00434.jpg

 

 

 

 

 

 

 

                           Jako delegát v Egyptě a v Chorvatsku

 

Do prvního zaměstnání jsem nastoupil u polovojenského podniku ZZ06 Hradec Králové, pár minut od mého bydliště jako ,, vedoucí dopravy ,, a  poté i do PVT HK, Podnik výpočetní techniky,  také jako Vedoucí dopravy. ZZO6 byl polovojenský podnik. Jezdil jsem, řídil dopravu a malé velení 9 ti  podřízeným , mě potíže nedělalo, jelikož jsem velel i na vojně. Později, když jsem se trochu rozkoukal jsem si založil :

Svoji firmu pro prodej automobilů Auto Shop Kurz a také pracoval  ve firmě ,, Auto prodej ,, Standy Matějovského-Jaroměř . Jak šly roky zajímal mě i Zahraniční obchod . Udělal jsem konkurs na obchodní oddělení ZVU HK, /Závody vítězného února /prodej  pivovarů do Afriky, pak v ČKD HK /Českomoravská Kolbek Daněk / na obch. oddělení - prodej dieselových souprav do Itálie . Nějaký čas jsem pracoval i pro  fitmu TEO-výstavba benzinových stanic . Šly roky a dostal jsem nabídku stát se Vedoucím obchodního oddělení u americké firmy TECHNISTONE  USA a tím jsem završil práci v zahraničním obchodě. Zdokonalil jsem se v angličtině a mohl se zaměřit  na cestování.

 

Cestování  sám i s rodinou .

Nejdříve soukromě v programu INTERVAC - Exchange family- výměna rodin po celém světě.

Rakousko:

Naše  cesta v červnu 2009 a září vede opět do Rakouska,kde pobývá paní H. v  krásném lázeňském městě Baden nedaleko Vídně.  Jsme  ubytováni přímo vedle hotelu, kde bydlel fotbalový italský tým. Právě se v Rakousku konalo mistrovství Evropy  Euro 2008, tak se můžete se mnou podívat jak bydleli fotbalisti v hotelu Schloss. Paní H nás vzala na výlet do Soproně  v Maďarsku a také jsme se podívali do  nádherného města Rustu u jezera Neusieder See, do Alp na Puchberk a na Semmering i  do Vídně.

 

Rakousko u pí Ejč

rakousko-baden-019.jpgRakousko - 12821535_137115470012126_8044390896323945816_n.jpgBaden :

 

 

 

 

 

 

12771696_137115830012090_6790198728606251628_o.jpg

12234912_137134100010263_5949102379106325784_n.jpg

12819378_137116826678657_7721353463882379770_ol.jpgrakousko-baden-019.jpg

     

 

 

 

 

 

 

 

                                                                     

Pak jsem pracoval jako delegát cestovních kanceláří  Exim Tours, Campana, TBS-Praha a dalších. Začal jsem pracovat nejdříve ve Francii pro hradeckou CK Skalla, pak ve Španělsku - pro pražskou TBS.s.r.o., v Řecku a Egyptě pro EximTours, Chorvatsku pro CK Campana a pro slovenskou CK /Morski Rak/ . Bylo to období , které mě přineslo mnoho pěkného a nemohl jsem se toho nabažit. Vydělával jsem peníze a prožíval cestování a práci Delegáta i průvodce . Cestování  bylo  zadarmo , mnoho jsem se naučil a procestoval.

hwscan001325.jpg

obrazky-037.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Francie - Monaco

Tím bych uzavřel povídání o tom jak přejít z jedné profese do profese druhé  i když to není létání. Dá se to aplikovat i na dnešní poměry. 

 

CESTOVÁNÍ  SÁM  I  S  RODINOU  uvádím v samostatné kapitole : ,,Cestování  zadarmo,,.

 

                

Díky za prohlídku.   Jiří Kurz